Pentru prima dată în română apare romanul Izvorulvde Ayn Rand, autoarea trilogiei Revolta lui Atlas. Cartier de colecție continuă cu Emil Brumaru & Radu Vancu, petre Stoica & Marius Chivu, A.E.Baconsky & Al.Cistelecan, Nichita Stănescu & Matei Vișniec. Continuîm seria de carte pentru copii cu povestea scrisă de poeta Alina Purcaru și ilustrată de Mihaela Paraschivu.

Eu, Îngerul jongler  de Emil Brumaru. Poeme alese de Radu Vancu. Fotografii de Roman Rybaliov (Cartier de colecție nr.12). Legată,  supracopertă, 256 pag. Preț: 24 RON/ 109MDL. Proiect cofinanțat de AFCN.

„Emil Brumaru e unul dintre puținii poeți care-ți dau certitudinea că sunt mari încă de la debut. De mai bine de patruzeci de ani încoace, scrie poeme extraordinare, pentru care-l admir și îl invidiez cu patimă. Și totuși, celebritatea extraliterară (singura celebritate reală, în fond) și-a câștigat-o abia în ultimii zece-cincisprezece ani, odată cu poemele „pornolirice” din Plai cu boi și cu volumul Infernala Comedie (2005), florilegiu care a cules o mare parte dintre aceste flori lirice cu organe hipersexualizate. Explicite și ca limbaj, și ca temă, poemele au vulnerat sensibilitățile mai romanțioase, încântându-le dimpotrivă pe cele mai liberale în gesticulație și așteptări.” (Radu Vancu)

Singurătatea noblețele ei  de Petre Stoica. Poeme alese de Marius Chivu. Fotografii de Cosmin Bumbuț (Cartier de colecție nr.13). Legată, supracopertă, 256 pag. Preț: 27 RON/ 123MDL. Proiect cofinanțat de AFCN.

„Petre Stoica este, probabil, cel mai mare poet postbelic pe care încă nu l-aţi citit. Eu însumi l-am descoperit târziu, citind întâmplător unul dintre ultimele sale volume de poezie, o carte subţire cu poeme de(spre) bătrâneţe. Eram tânăr şi aş fi putut rata întâlnirea, dar versurile sale au rezonat în locuri interioare pe atunci încă necunoscute mie. I-am căutat cărţile mai vechi prin anticariate, iar la un moment dat l-am şi cunoscut în timpul unui festival literar şi am schimbat câteva vorbe. Încă nu-i cunoşteam opera foarte bine şi am continuat să-l citesc pe sărite, astfel că, lucrând pentru antologia de faţă, am avut revelaţia unui poet încă şi mai mare decât îmi imaginasem, unul dintre cei mai importanţi ai deceniilor ’60 – ’80.” (Marius Chivu)

cine s-a apucat să moară nu va mai fi  de A.E.Baconsky. Poeme alese de Al.Cistelecan. Fotografii de Nicolae Pojoga (Cartier de colecție nr.14). Legată, supracopertă, 256 pag. Preț: 29 RON/ 129 MDL. Proiect cofinanțat de AFCN.

„Cotitura radicală pe care o face A. E. Baconsky în 1969, când își expune Cadavre-le în vid, e suficient temei și suficientă justificare pentru tăietura drastică operată în această antologie. Dacă mai adăugăm la această metamorfoză violentă a formulei și saltul valoric spectaculos făcut prin intermediul ei, tăietura, fie cât de nemiloasă și nedreaptă, devine de-a dreptul imperativă. Ultimul Baconsky e un mare poet, celălalt Baconsky e (când e, nu totdeauna) doar un poet rezonabil și stimabil. Rezonabili și stimabili avem destui; mari cu adevărat – destul de puțini.” (Al. Cistelecan)

Cuvintelor, necuvintelor  de Nichita Stănescu. Poeme alese de Matei Vișniec. Fotografii de Natalia Gârbu (Cartier de colecție nr.14). Legată, supracopertă, 256 pag. Preț: 27 RON/ 123MDL. Proiect cofinanțat de AFCN.

„Limbajul poetic inventat de Nichita era în acelaşi timp un nou continent, dar şi un mijloc de navigaţie. Mai mult decât oricare alt poet, de la Nichita am învăţat că poezia poate fi busolă şi instrument de cunoaştere, ritual şi mister, explorare a sinelui şi bucurie de a trăi, formă de libertate şi mijloc de eliberare, zbor planat peste toate celelalte discipline ale spiritului şi expresie a tot ceea ce simţurile şi creierul pot produce mai frumos şi mai subtil împreună.” (Matei Vișniec)

Popoarele, statele și frica  (Ediția a III-a) de Barry Buzan. (Cartier istoric). Legată, 452 pag. Preț: 49 RON/ 214 MDL.

„Cea mai remarcabilă descoperire recitind Popoarele, statele și frica pentru prima dată în cincisprezece ani a fost să realizez în ce măsură ea mi-a format gîndirea și lucrările ulterioare. Am fost destul de conștient de faptul acesta, însă constatarea profunzimii și a detaliilor influenței a fost o surpriză mare pentru mine. Ken Booth a spus despre PSFrămîne cea mai comprehensivă analiză teoretică a conceptului [de securitate] în literatura relațiilor internaționale de azi și că de la publicarea ei, ceilalți dintre noi i-am scris notele de subsol. Ceilalți dintre noi desigur că mă include și pe mine, și nu doar vizavi de relații internaționale și securitate, dar și scrierile mele despre relații internaționale în general. Cu alte cuvinte, continuitățile sînt multe. Cred că explicația pentru acest fapt vine din partea lui Ole Waever, care a observat că PSF a demonstrat că e posibil să iei conceptul de securitate în serios și să îl folosești ca perspectivă analitică pentru multe subiecte vizînd relațiile internaționale. El a reușit să organizeze teoria Relațiilor Internaționale în jurul acestui concept. Nu am intenționat să fac asta, dar așa a ieșit cartea…” (Barry Buzan)

Șmecherie și lume rea. Universul social al manelelor (Ediția a II-a) de Adrian Schiop (Colecția Cartier antropologic).  Broșată, 260 pag. Preț: 29RON/ 129 MDL.

„Am ales tema asta pentru că mă pasiona, aveam senzaţia că stăpânesc oarecum subiectul şi de-aia m-am băgat. A fost un job de vis – să iei bani ca să stai prin crâşme sau cluburi şi să vorbeşti cu lăutari şi fani. Cât te ţine ficatul, să-l tot faci. Concluzii? Că e muzica băieţilor răi din România, a bagabonţilor, băieţii de la colţul străzii, şi a şmecherilor, tipii cu conexiuni mafiote. Că stă într-o măsură semnificativă pe banii gri ai interlopilor (întrucât grosul banilor vin din cântări la evenimente private, cele mai multe de interlopi). Că le glorifică voalat modul de viaţă, exultând şmecheria şi banii făcuţi uşor. Că, spre deosebire de hip-hop, unde lucrurile sunt spuse pe faţă, manelele codifică mesajul, îl spun oarecum cifrat – mai direct în anii ‘90, din ce în ce mai eliptic acum. De ce se întâmplă asta? Pentru că şmecheria devine o valoare tot mai dubioasă. În anii ‘90, şmecheria făcea legea şi oamenii se mândreau cu asta, că fac bani prin orice mijloace; acum, şmecheria e din ce în ce mai stigmatizată şi oamenii nu o mai scot la vedere. Dar să nu ne iluzionăm – ea e în continuare acolo, doar că a dispărut din spaţiul public. Acum oamenii tac şi fac.” (Adrian Schiop)

Catrina și Marele Domn-Somn de Alina Purcaru (Colecția Cartier codobelc).  Legată, 24pag. Preț: 23RON/ 75MDL.

Marele Domn-Somn, Domnica-Somnica și Pui de Somn sunt făpturi fermecate și prietenoase, care iubesc copiii și care știu să se joace și după ora de culcare. Povestea Catrinei și a aventurilor în Țara Viselor este o poveste pentru toți, dar mai ales pentru cei care visează că joaca nu se termină niciodată. Nici măcar atunci când se lasă întunericul.

Izvorul  (Volumul I) de Ayn Rand (Cartier popular). Traducere din engleză de Radu Săndulescu.  Legată, 568 pag. Preț: 47 RON/ 199MDL.

„Am citit Izvorul în adolescenţă, într-un moment în care eram în căutarea valorilor… Romanul avea un erou pe care îl puteam admira. El a fost un ghid de viaţă, un far într-o lume care părea că se prăbuşeşte. Odată ce am întâlnit-o pe Ayn, am auzit-o vorbind, am simţit forţa convingerii ei şi am înţeles logica ideilor ei, am ştiut că am găsit o direcţie.” (Leonard Peikoff)

Izvorul  (Volumul II) de Ayn Rand (Cartier popular). Traducere din engleză de Radu Săndulescu.  Legată, 460 pag. Preț: 47 RON/ 199MDL.

„M-am văzut pe mine, un portret al meu ca cititoare. Copilăria mea: ore petrecute în săli de clasă neaerisite, zile acasă, absentă de la şcoală din cauza bolii, citind Nancy Drew, cărţi interzise citite pe ascuns noaptea târziu. Anii de adolescenţă, citind – încercând să citesc – cărţi de care auzisem că sunt importante, Prânzul dezgolit şi IzvorulUlise şi Femei îndrăgostite.” (Audrey Niffenegger)

Avangarda în literatura română  (Ediția a III-a) de Ion Pop (Cartier popular). Legată, 514pag. Preț: 29 RON/ 129MDL. Proiect cofinanțat de AFCN.

„Bine concepută şi bine scrisă, cartea lui Ion Pop se citeşte – şi chiar se reciteşte – cu interes şi plăcere. Avangarda literară românească nu este aici doar un obiect de studiu, dar şi unul de investiţie afectivă, de miză spirituală. Avem în faţă o sinteză menită să dăinuie.” (Mircea Martin)

 

Gheorghe Erizanu