Ieri, luni, mașinile din garajul parlamentului au ieșit în teritoriu.  Volgile, Skoda Superbele, BMWurile, Skoda Octaviiile au luat drumurile țării iubite. Cu deputații pe bancheta din față. Sau pe cea din spate. Unele Volgi au perdeluțe dantelate. Alte Volgi au perdele violete. Skodele negre și BMWurile verzi sunt cu geamurile întunecate. Șoferii sunt băieți joviali, cu mustăți, cu bancuri pe buze, cu o superioritate în priviri. Sunt șoferi ai deputaților. Deputații se schimbă. Șoferii rămân. Volgile sunt mohicanii garajului. Cele care circulă azi pe drumuri sunt trei în una. Adică au făcut din trei Volgi una singură. Un fel de Volga 3. Care circulă. Celelalte 2 Volgi hodinesc în cea care mai merge. Are centură de siguranță. Dar nu are mecanismul de cuplare. Mașinile garajului nu au niciun document. Pașaportul tehnic e pentru muritori. Oricum niciun polițist nu verifică mașinile garajului. Nici ultimele achiziții, acele celebre Skoda Superbe și Skoda Octavia nu au pașapoarte tehnice. Ele au fost procurate fără a fi devămate. Respectiv ele sunt. În Garaj. Dar ele, de fapt, nu sunt. Cu mașinile Garajului poți circula doar în Republica Moldova. Nu ai cum ieși peste hotare. Nu sunt documente.

Mașinile Garajului sunt spălate, lustruite, cu uleiul schimbat la timp. La 10 000 de kilometri. Păcat că nu se permite schimbul la fiecare mie. Căci un schimb de ulei la Skoda Octavia încarcă o factură de 22 000 lei. Mașinile din afara Garajului își schimbă uleiul cu 1200 de lei.

Răsfoștii, foștii și actualii deputați în fiecare luni se duc în teritoriu. Cu mașinile Garajului. Se întâlnesc cu alegătorii. Și le vorbesc despre corupție. După aia vin la Chișinău cu mașinile Garajului.

Gheorghe Erizanu